Sunday, January 2, 2011

empty~

"maka nikmat Tuhanmu yang mana kamu dustakan?"
(Ar-Rahman:13)

sejak kebelakangan ni, saya asyik teringat ayat Allah ni..
kerap kali bermain kat minda
ape yg sebenarnya Allah nak tunjukkan ni...

tibe2 rasa kosong...rasa kosong...rasa kosong..
astaghfirullah
saya tak tau kenapa
mungkin ade kaitan dgn ayat Allah tu...

banyak nikmatNya saya rasa x berpuas hati
asyik mengeluh
astaghfirullah...
astaghfirullah...
astaghfirullah...
ujian apakah yang Kau lemparkan hati ku ini
sesungguhnya Engkau yang membolak-balikkan hati hamba-Mu
aku mohon jangan Kau palingkan hatiku ini drpada Mu
aku mohon Ya Allah..





Janganlah kamu berputus asa daripada rahmat Allah, kerana sesungguhnya Allah mengampunkan segala dosa, Sesungguhnya Dia yang Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani.
(az-Zumar :53)



~ya Allah..bersihkanlah hati dan fikiran ku dgn ilmu dan amal kepadaMu...andai x mampu lagi dibersihkan, gantikanlah dgn yang baru, hanya redha daripadaMu yang aku harapkan...amin-bicara teratak qalbi~



semoga Allah redha.
amin.

2 comments:

ulya said...

"Tidakkah dengan mengingati Allah hati akan menjadi tenang"(Ar-Ra'd:28)

Allah suka kepada hambaNya yg selalu mengingatiNya..Semoga kita termasuk di kalangan org yg dicintai Allah dan RasulNya.amin..

nadiah~ said...

ulya...insyaAllah..terima kase atas peringatan. doakan nad kat sini selalu..supaya x lalai igt Dia selalu..insyaAllah