Thursday, March 31, 2011

mohon secebis kekuatanMu~

bismillahirrahmanirrahim..assalamu3laikum...^^,


dah lame rase x menekan keyboard ni tok mengisi ruang di teratak qalbi ni..:P..rase rindu untuk berblogging kembali..alhamdulillah, masih diberi kesempatan yg sementara ini...


bz sgt ke????



hmm..mmg saya akui, sepanjang sem 2 ni agak sebok berbanding dgn sem 1, masa sem 2 agak pendek dr sem 1 yg lepas, walaupon subjek sem2 ni agak sikit, tp, masih lagi rase x cukup mase dan sempit selalu..itulah manusia kan..
.



"demi masa. sesungguhnya manusia kerugian. melainkan yg beriman dan beramal soleh, dan mereka berpesan-pesanan dgn kebenaran dan berpesan-pesan dgn kesabaran."(Al-A'sr:1-3)



setiap manusia itu akan selalu rugi, melainkan yg BERAMAL SOLEH, BERIMAN, AMAL MA'RUF NAHI MUNGKAR-FASTABIQUL KHAIRAT~~

hmm...sedikit kekesalan dalam hati ini, membandingkan sem 1 lepas jauh lebih baik dr sem 2 ini...walaupon sem 1 terasa agak tension dgn aktiviti fakulti n kolej, tp bila saya rasa sibuk, lagi bermakna hidup saya...jrg nak buat yg lagha2, specially 'facebooking', chatting la...hmmm..astaghfirullah...


“Berilah kerja kepada orang yang sibuk…kerana ianya lebih mampu diselesaikan berbanding orang yang lapang”...Ustaz Pahrol Mohd Juoi

hmm..mmg betol pon, kdg bile sebok lg bermakna, lagi menghargai masa..haish...sedarlah wahai teratak qalbi...

sem 2 hampir2 berakhir juga...ade lagi 2 minggu kuliah, study week, then exam!!!
cukup sediakah wahai hati ini???..hurmmm...


TITAS, APK, English..assingment..cepatlah habis...

CONAS...presentation....study, study n study...

kadang2 rasa penat, putus asa menjengah dalam diri..bila la nak abis semua ini...


tp, terlintas di hati, lagi penat nabiku berdakwah dahulu sehingga mampu menyebarkan Islam agamaku yg suci ini...



apelah sgt rase penat di dada ini...Tuhan...berikan secebis kekuatan untukku...



TUHAN... sesibuk2 sibuk aku ini, Kau sibukkan lah hatiku ini untuk sentiasa mengingatiMu dan
sentiasa merinduiMu...jgn3 palingkan hati aku ini..jgn3 campakkan hatiku ini..pegangglah hati aku ini agar sentiasa berada dekat dan diplihara oleh-Mu...



dgn berbaki 3 minggu ini, harap2 semngat terus2 membara..walaupon jauh rasa di hati selalu terkenangkan keluarga..tp, hati ini mesti kuat untuk menanggung perasaan rindukan keluarga itu...menempuh ujian didunia ini dgn sentiasa mengharapakan keredhaanMu Ya Allah....

ku pohon, berilah aku kekuatan, kuatkan semangat aku untuk terus bermujahadah kepadaMu...




biar rase penat didunia untuk mujahadah, agar di akhirat nanti x terasa penat dek bakar dgn api neraka-teratak qalbi~

semoga Allah redha.

1 comment:

Haura' Maqsurah said...

Bismillahirahmanirahim.

ALLAH sayang pada seseorang yang kuat keranaNYA.Dan saya sayang kat awak kerana ALLAH.Salam sayang sahabatku.Jangan sedih dan berdukacita,sebab ALLAH senantiasa bersama kita.