Tuesday, December 10, 2013

mengeluh lagi

sudah 3 bulan sebagai pelajar tahun akhir. tak sangka, sekejap nya masa berlalu.dulu macam2 budak-budak kecik sangat masuk uni ni, sekarang dah jadi paling senior.hihi. =.=

semakin 'membesar', semakin banyak pula ujian. tahun akhir benar-benar mengajar erti kedewasaan. tika ini juga, sangat-sangat menguji diri sebagai hambaNya. masing-masing buzy dengan research sendiri. makan senidiri2, balek sorang2.

masa sangat la pack. disiplin diri sangat la penting. dahulukan apa yg lebih aula. terpaksa jugak bahagikan otak ni tuk lebih byk tugasnya. tahun akhir, masing-masing sibuk, masuk kelas yg subjek sangat berat, dan dalam masa yg sama, uruskan jugak pasal research. bila ada test, otak dah keliru nak tumpu yg mana satu, test or research?

saat ini juga, diriku terasa diuji. saban hari sebelum ini, selalu memahami makna..

"Allah tidak menguji hambaNya di luar kemampuanNYA"...

terngiang2 di setiap detik dlm hati. tapi bila diuji sedikit dengan research yg byk ragam hati sudah retak. mengeluh, mengeluh dan mengeluh lagi. iyalah, benar kata sahabat, kita ini akan diuji dengan apa yg selalu kita cakap. barulah benar2 tahu diri ini benar-benar iman itu di hati atau sekadar hanya di mulut.

[mengeluh lagi]

Rabb, ku mohon kekuatan dengan kekuatanMU, mudahkanlah janganlah Kau persulitkan...

nokhtah. sekadar melepaskan rindu di teratak qalb.




No comments: