Tuesday, February 1, 2011

Tuhan..selamatkanlah pejuang agamaMu dan pelajar msia di Mesir~

assalamua'laikum....


sedih hati bila dengar rusuhan di Mesir. pemerintahan Husni Mubarok yg hampir 30 tahun sudah sampai di hujung tanduk. apabila benak di hati rakyat Mesir sudah tidak tahan lagi dgn kepimpinan si kuku besi yg menindas hak-hak rakyat Mesir; politik, ekonomi dan mcm2 lagi...petama kali dgr berita pasal rusuhan ni,rasa mcm x percaya, takut dgn suasana di sana. rakyat-rakyat Mesir berpusu-pusu  di tgh bandar mogok dgn pemerintahan si kuku besi supaya meletakkan jawatannya.






teringat sahabat sahabiah yg jihad menuntut ilmu di bumi anbiya' sana...mcm mana keadaan antum sekalian di sana?saya dpt berita dr saudara saya yg berada di sana, sewaktu sedang menghubunginya, kedengaran bunyi2 letupan...Allah akbar!!mcm dalam suasana berperang. perintah berkurung pun telah diarahkan..mcm mana mereka nak cari makan? rompak bank, rompak muzium, kedai-kedai di tutup, dan paling menakutkan ribuan banduan telah terlepas..masyaallah!!.boleh bayang bagaiman suasana di sana. pasti huru-hara....





Ya Allah..Kau selamatkanlah pelajar-pelajar Malaysia yg sedang berjihad menuntut ilmu-Mu di sana..
Kau lindungilah mereka...berilah mereka ketenangan dan kekuatan kepada mereka...
Kau bantulah rakyat-rakyat di Mesir..yg ingin memperjuangkan daulah Khilafah Islamiyah di sana..
Kau mudahkanlah perjuangan mereka di sana dan berilah kekuatan kepada mereka untuk menentang musuh-musuhMu yg ingin menjatuhkan kegemilangan agama-Mu
semoga Kau memandang usaha-usaha mereka yg ingin memperjuangkan agama-Mu...
dan Kau berilah pengajaran yg sepatutnya kepada mereka yg zalim...
sesungguhnya Kau Maha Adil lagi Maha Mengetahui segala-galanya...




buat sahabat sahabiah di Mesir: ulya, fareha, izzatie, shazana, shamilah, tini, muiez, maf, fitry, syameem, hanis, hafizi..(asif, kalau ade yg tertinggal)...semoga antum selamat di sana...ameen.


mari sama-sama solat hajat untuk student msia dan rakayat mesir yg  sedang berjuang untuk menegakkan agama  ISLAM...semoga Tuhan mudahkan urusan mereka.



semoga Allah redha.

No comments: