Sunday, May 1, 2011

ALLAH kan ade:)

teringat...


seusai solat asar...di surau astar...


menyandarkan badan yg agak mengantuk ke almari blakang..ma'thurat di tgn di belek2 sebelum di baca...


memandang ke hadapan..





dua org sahabat yg saling bersandar antara satu sama lain membaca ma'thurat bersama..


mendengar bacaan mereka bersama...


cemburu..ah..


tiba-tiba rasa sebak..


mana sahabat aku yg sebenarnya...


mana teman yg selalu berkongsi dgn aku Ya Allah..


sebak..bile mengenangkan aku tidak bersama sahabat aku yg dulu..


yg selalu bg aku semangat n selalu buat aku happy...


ALLAH..kenapa aku x punyai sahabat seperti itu lg??


ALLAH...kenapa Kau x bg aku selalu berdamping dgn sahabat aku lagi...


mengesat titik air mata yg jernih di pipi..


ah..jgn pikir sgt la...dkt dunia je tu...


pujuk diri..


bacaan ma'thurat diteruskan...


--->halaqah ba'da maghrib...


maudu':AKU SUDAH JATUH CINTA


sume ahli halaqah rase excited dgn tajuk..barangkali masing2 fikir cinta kepada yg bukan mahram
tp, rupa2nya cinta kepada seorg sahabat...ALLAH


kembali mengusik jiwa aku yg sebak ptg td...

"sahabat yg paling baik adalah apabila memandangnya, teringat dgn ALLAH"

ALLAH..sungguh aku rindu sahabat aku yg dulu...

"kenapa kita x ditakdirkan oleh ALLAH kita selalu bersama sahabat kite yg dulu..yg selalu kita berkongsi..selalu buat kita happy??kenapa?"


"kerana ALLAH nak kita lebih dekat dgn DIA..kerana ALLAH nak lihat adakah hubungan kita dgn sahabat td betul2 kerana DIA"

ya..ya..mungkin itu yg TUHAN mahu tunjukkan kepada aku..biar sahabat aku itu jauh dr aku, agar aku x jauh drpd-MU...


hati sudah dipujuk...lega..redha.


ALLAH kan ade:)

No comments: